Avui, dimecres 13 d'abril, hem anat a sala de plens de l'ajuntament a fer una entrevista a l'alcaldessa i a visitar els diferents espais i despatxos de l'edifici.
En primer lloc ens hem assegut tots a la sala de plens i hem pogut veure on es prenen les decisions del funcionament de la nostra vila per al present i el nostre futur.
Els dies previs a la visita vàrem treballar de valent. Coneixent i estudiant l'organització i el funcionament de l'òrgan de govern en ple. A partir d'aquest aprenentatge vàrem escriure preguntes per a poder-les realitzar avui a l'alcaldessa.
Un/a a un/a ens hem presentat i hem formulat la nostra pregunta. Després de l'extens qüestionari sabem que:
- l'alcaldessa actual és la senyora Magda Casamitjana, del partit socialista de Catalunya. Té quaranta-vuit anys, està casada, és mare de dos fills, és mestra, li agrada jugar a bàsquet, i mirar futbol.
- passa moltes hores a l'ajuntament. Al matí de cara al públic. A les tardes al seu despatx pensant. Ens ha dit que pensa molt.
- l'ajuntament està format per disset regidors. Cinc del P.S.C., dos del G.I.R., dos del P.P., un d'I.C.V., sis de C.I U. i un d'E.R.C..
- de l'ajuntament depenen els serveis de la policia local, de manteniment, neteja i recollida d'escombraries. Aproximadament uns tres-cents treballadors.
- és important reciclar i anar a portar l'oli i residus grans a la deixalleria.
- no hem d'embrutar la vila. Hem de fer servir les papereres, no fer pintades i tractar les instal·lacions públiques amb respecte.
- el nom de Roses prové de la ciutat grega Rhodes.
A més a més...
P- Què ha de fer l'ajuntament per a crear escoles i millorar les instal·lacions de les altres escoles?
R- Fer un projecte, aprovar-lo i financiar-lo.
P- Ens poden obrir els patis de les escoles més hores per a poder anar a jugar?
R- És una proposta a estudiar. Caldria posar algun equip de vigilància. Ho consultaré.
Han quedat algunes preguntes sense resposta. L'alcaldessa s'ha quedat els papers amb les nostres preguntes i ens ha dit que ens enviarà una carta amb les respostes pendents.
Els/ les alumnes de tercer A hem cantat la cançó "La Bela Polenta".
Els/les alumnes de tercer B hem cantat la cançó "Submarí groc"
Un cop acabada l'entrevista ens ha regalat un pin amb l'escut de Roses a cada un/una. Després l'alcaldessa s'ha dirigit al seu despatx, allà ens espera. I nosaltres... a inspeccionar les instal·lacions.
Què hem de fer per a realitzar una gestió a l'ajuntament?
Quan entrem hem d'agafar número i esperar el nostre torn. Un cop ens criden diem què necessitem i ens indiquen on hem d'anar i quina documentació ens cal dur.
Hem pogut comprovar com funciona el padró. Tres alumnes han demanat el certificat d'empadronament. És un document on es recullen les dades personals, la durada de la nostra estada a la vila i l'adreça de la residència. Tots hi hem volgut fer un cop d'ull.
Hem continuat la visita planta per planta. Hem vist diferents despatxos. Hem entrat al despatx de l'alcaldessa i ens hem acomiadat d'ella.
A l'última planta ens han permès veure on vivim a través dels mapes generats amb imatges per satèl·lit.
Ha estat un matí interessant, hem après una mica més sobre la nostra vila.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada